Isnin, 11 Mac 2013

Kirigami

Di Malaysia, ramai orang hanya mengenali origami, tetapi tidak kenal apa itu kirigami.
Kirigami ialah seni lipatan kertas juga tetapi ia perlu dipotong dan dilipat untuk mendapat bentuk tertentu. Kirigami juga dikenali paper folding dalam bahasa Inggeris. Bagi saya kirigami lebih menarik kerana kita bebas untuk berkarya, berbanding origami sukar untuk kita mencipta sesuatu bentuk yang baru. Di sini saya akan menunjukkan bebearapa kirigami yang telah berjaya saya hasil pada tahun 2012

Kirigami yang pertama saya hasilkan

Kirigami yang simple dan mudah untuk dipotong


Keretapi lama bukit bendera, Penang

bangunan bersejarah di Pulau Pinang


2 ulasan:

  1. Oh ada juga orang utara minat origami.

    Bagus, bagus.

    Kalau free lawat la blog saya: izws.blogspot.com walaupun dah lama x aupdate. Hehehe. Busy banyak skrg ni. Hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dari kecik2 lagi minat origami... sanggup beli buku...

      Padam